HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» tentacle hentai theme tentacle hentai thumbs
2011-08-04, 12:06 by Guest

» unlock iphone 4 3w
2011-08-04, 04:08 by Guest

» гинекологические инструменты
2011-08-03, 21:46 by Guest

» inition co uk cheap tramadol
2011-08-03, 16:26 by Guest

» leannaMaypemn
2011-08-03, 07:47 by Guest

» Gary Ablett Drug Scandal
2011-08-02, 08:10 by Guest

» increase backlink backlinks service
2011-08-01, 08:29 by Guest

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
2011-07-31, 15:48 by Guest

» BUY TRAMADOL - 30 tabs / $42 BEST PRICE! @ecoMeds - U.S. Pharmacy!!
2011-07-31, 04:27 by Guest

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 12 on 2012-02-24, 20:26
Top posters
Shukri
 
Presiden
 
Admin
 
palerkain
 
Orang Lama
 
abglong
 
Mohd Khairul Mohd
 
ummu_iyas
 
nadisyabab
 
Poll

Share | 
 

 Murtad Pedulikah Kita !!

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Shukri
Admin
Admin


Male Number of posts : 211
Age : 35
Location : Bumi Allah
Humor : Tiada Hum0R Dalam DiriKu
Registration date : 2008-10-23

PostSubject: Murtad Pedulikah Kita !!   2008-10-23, 23:12

saya sebagai seorang islam yang tidak ingin melihat anak bangsa melayu kembali kepada zaman sebelum era islam yang semuanya berada dalam kegelapan tanpa kebenaran. Tapi kini kita di Malaysia beruntung mendapat nikmat ISLAM. Mengapa kita mengadaikan islam yg kita percaya dan yakin adalan AGAMA KEBENARAN yg dibawa oleh Nabi MUHAMMAD SAW. Mengapa kita sebagai negara ISLAM yg di war war kan tidak dapat membela rakyatnya yg beragama islam. Sedarlah semua islam di negara kita semakin hilang dan tertindas. bangkit semua bela ISLAM supaya kembali teguh dah kuat. Ingat lah kuat kan IMAN kita dengan percaya dan yakin Bahawa Hanya ALLAH YANG BERHAK DISEMBAH.
KEbalilah semua kepada kebenaran AL QURAN DAN HADIS NABI dan jangan was-was dalam keyakinan kita Kepada ALLAH yang ESA.
Back to top Go down
http://Shukri.Com.My
Guest
Guest



PostSubject: ni cerita dari bekas paderi..   2008-10-29, 09:40

ANAK PADERI PELUK ISLAM

Assalam Mu'alaikum Wbrth!!!...Baca dan Renungkanlah. ...

Kisah Farhan (Kisah Perjalanannya Masuk Islam)

Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya dilahirkan di bumi Sabah dalam keluarga Kristian. Bapa saya seorang KETUA PADERI yang menjaga 15 buah gereja di satu kawasan di Sabah .

Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi. Sejak mula PBS bawah Datuk Joseph Pairin Kitinggan usaha kami mendapat sokongan penuh negeri! Kumpulan saya masuk ke kampong dalam berbagai program. Selalunya program khidmat masyarakat. Pihak gereja selalunya membekalkan wang tunai sekitar RM50,000!!!

Berbagai aturcara dibuat untuk membantu orang kampong. Kami ziarah rumah ke rumah. Tanya masalah mereka dan bantu mereka. Berbagai masalah diluahkan. Ada kami bantu dengan duit secara spontan. Ada kami hantar keperluan harian, pakaian dan buku sekolah dan sebagainya.

Dengan cara ini kami mendekati mereka. Hasilnya dengan beberapa kali kunjungan susulan, kami berjaya mengkristiankan mereka. Paling berbaloi kami mengkristian remaja Islam, tambah berbaloi dari kalangan intelek. Hasilnya kami dapat RM3,000 setiap seorang Islam yang dimurtadkan! Bayangkan pendapatan saya ketika masih dialam Persekolahan. Sewaktu Tingkatan 3 saya dan beberapa rakan mengambil m/pelajaran Agama Islam yang boleh dipilih dengan lukisan(betapa hinanya m/pelajaran ini setanding dengan lukisan). Saya mendapat A-3. Sewaktu tingkatan 4 saya belajar di sekolah asrama penuh. Saya terus ambil pelajaran Agama Islam.

Tujuan saya untuk tahu mengenai Islam dan memudahkan saya menyebarkan agama kristian. Saya mempunyai beberapa soalan yang saya kira tidak mampu dihuraikan oleh orang Islam.

Pada suatu hari sewaktu tingkatan Enam bawah, saya bersemuka dengan Ustaz yang mengajar saya(saya panggil cikgu). "cikgu saya ada beberapa soalan, tapi saya rasa tak sesuai dikelas ini, boleh ke saya ke rumah cikgu..." Ustaz itu bersedia. Lalu saya bersama beberapa rakan ke rumah ustaz itu.

Saya katakan "cikgu saya mahu berdialog secara ilmiah, bukan atas nama Islam,agama cikgu dan bukan atas nama Kristian,agama saya". saya kemukakan beberapa persoalan, ntaranya;-

- Mengapa orang Islam sembah Kaabah
- Sebenarnya semua agama sama sahaja. Nasrani, Yahudi, Kristian dan Islam adalah agama
langit.
- Mengapa diakhir zaman, Nabi Isa akan turun bersama Iman Mahadi membebaskan
kezaliman dan kekacauan dan bukannya Nabi Muhammad.
- Mengapa dalam sejarah dan hingga kini orang Islam suka peperangan.
- Injil sekarang dikatakan diseleweng. Kalau begitu mana yang asalnya.
Yang menghairankan ustaz ini dapat menjawab pertanyaan saya dan kawan- kawan
dengan begitu ilmiah. Saya dan kawan -kawan mati akal.

Kemudian saya dibebani dengan 3 persoalan yang tidak mampu saya menjawab secara epat.

- Apakah boleh manusia(paderi) mengampunkan dosa manusia lain. -
Persoalan ketuhanan 3 dalam 1 dan 1 dalam 3 - konsep ketuhanan Jesus.
Saya mengatur pertemuan ustaz saya dengan beberapa orang paderi, kawan-kawan
bapa saya. tetapi mereka enggan. Lalu saya bawa ustaz itu ke rumah saya dan bertemu
bapa saya seorang ketua paderi. Ternyata bapa saya juga tidak mampu menjawab
persoalan yang dibawa oleh ustaz itu.

Sebaik ustaz itu pulang, bapa saya memarahi saya kerana bawa 'orang malaya' datang ke
umah.

Sejak itu beberapa kali saya tidur rumah ustaz itu. Disamping mengulangkaji saya gemar berdialog dengan ustaz itu. saya memerhatikan kehidupan ustaz tu, saya mengagumi cara hidupnya.

Suatu malam saya bermimpi didatangi 3 orang berjubah. Seorang berjubah hitam membawa salib. Seorang berjubah putih membawa bendera bertulisan jawi. Dan seorang berjubah hijau yang meminta saya membuat pilihan.

Yang berjubah hitam dan berjubah putih saling menarik saya mengikuti mereka. Saya meronta-ronta. Disamping itu saya dapati yang berjubah
hitam semakin tengelam dan yang berjubah putih semakin tinggi. Sedang saya meronta-ronta, saya terjaga.

Saya mendengar suara azan dan ustaz tadi berada ditepi saya dan berkata, "mengapa Johanis....awak mengigau.... "

Saya pegang tangan ustaz itu, saya katakan,"Cikgu Islamkan saya........ .".Ustaz itu minta saya bersabar untuk dia uruskan dengan pihak tertentu. Tidak lama selepas itu saya pun di Islamkan oleh Ustaz itu.

Selesai pengIslaman saya, saya pulang ke rumah. Sampai di rumah, saya lihat pakaian saya bertabur diluar rumah. Rupanya bapa saya telah tahu!

Sebaik melihat saya, bapa bergegas masuk dan keluar semula dengan mengacu senapang ke arah saya. Tiba-tiba emak menerkam dan peluru senapang meletup keatas.

Saya segera meninggalkan rumah sehelai sepinggang. Tinggalkan keluarga saya. Tinggalkan sekolah. Saya bersembunyi sekejap rumah ustaz sebelum saya dibawa oleh ustaz pulang ke semenanjung sebaik habis kontrak mengajar di Sabah .

Saya diserahkan kepada PERKIM di Kuala Lumpur . Secara kebetulan rakan saya Nazri,vokalis kumpulan Raihan juga memeluk Islam, tetapi mengikuti kumpulan Ar-Arqam. 2 lagu dalam album pertama kumpulan Raihan adalah saduran lagu koir yang kami nyanyikan dalam gereja sewaktu di Sabah dulu..

6 tahun saya di PERKIM. Saya masuk pula Maahad Tahfiz. Alhamdulillah! Saya dapat sijil Al-Hafiz selepas 3 tahun. Kemudian saya bekerja dengan Jabatan Agama Islam. Saya banyak masuk kawasan di Negeri Sembilan, Melaka dan Pahang.

Tak sampai setahun saya letak jawatan. Saya sedih kerana ramai pendakwah ini nak berdakwah pun merungut duit over time. Saya rasa tiada keiklasan. Biarlah saya jadi pendakwah bebas.

Saya ingin membilas dosa lalu. Saya telah ramai memurtadkan orang...kini saya mahu berjuang untuk mengIslamkan seramai mungkin dengan Kualiti bukan Kuantiti saja!

Berbalik kisah keluarga saya. Selepas meninggalkan rumah dan belajar di PERKIM saya selalu telefon ayah, emak dan adik beradik saya. Saya
katakan jangan bencikan saya. Saya sayang ayah. saya sayang emak. saya sayang adik beradik saya. Ayah dan emak tetap ayah emak saya dunia dan akhirat.

Walaupun ayah menyambut dingin suara saya, saya hantarkan buku-buku yang sesuai menerangkan tentang Islam. 7 tahun saya telefon. 7 tahun saya hantar surat dan buku-buku. saya menangis kerana rindukan ayah, emak dan adik beradik. Akhirnya, sewaktu saya di Maahad Tahfiz, bagaikan halilintar saya mendapat berita...... .. Ayah saya menganut Agama Islam!

Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Saya menangis dan menangis. Saya ambil wuduk dan sujud syukur. Air mata saya menjadi terlalu murah....saya terus menangis...saya pejamkan mata...saya bayangkan ayah dihadapan... saya peluk erat tubuh ayah dan kami menangis bersama..... ...Ya Allah betapa agungnya kekuasaanMu. ...

Peristiwa yang saya alami sewaktu memeluk Islam turut dirasai oleh ayah saya. Dia dihalau dari rumah yang diberi oleh pihak gereja.

Kini saya pendakwah bebas. Saya sedih melihat umat Islam hari ini berpecah. Kita berpecah kerana kita meninggalkan Quran dan Sunnah Rasul. Kita ambil sebahagian dan kita tinggalkan sebahagian.

Kita ambil contoh pelaksanaan hukum Hudud dan Qisas.. Mengapa kita cari jalan nak menentang pelaksanaanya? Sepatutnya kita cari jalan supaya dapat dilaksanakan. Inilah sikap umat Islam.

Saya pernah berdialog dengan beberapa orang pensyarah universiti tentang isu Hudud & Qisas. Dia boleh sergah saya, "You apa tahu... Islampun baru setahun jagung....."

Saya sedih dengan sergahan pensyarah itu. Kalau ini sikap pendakwah... ....Saya tak akan masuk Islam. Tapi saya pilih Islam kerana saya tahu Apa itu Islam!!! Kerana itu saya ajak menghayati Islam.

Saya kumpulkan semula kawan-kawan masa Kristian dulu. Saya berdialog tentang Islam. Saya kumpulkan derma untuk tujuan dakwah ini, untuk
bergerak perlukan wang. Saya diancam oleh puak Kristian. saya juga diancam oleh umat Islam!!!

Apa tauliah awak , mana kebenaran Jabatan Agama, mana permit polis, sapa benarkan pungut derma dll. Saya tak gentar berdialog dengan puak Kristian, kerana saya ada pengalaman tapi sukarnya bila Umat Islam sendiri menyulitkan saya.

Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usaha yang agak ketara ialah Di IPT. Pendakyah ini mendekati kaum muslimah, pura-pura belajar Islam....jatuh cinta...lalu dimurtadkan.. ..purapura ....dimurtadkan.

Saya sudah pergi banyak IPT. Saya paling bimbang di Universiti Putra Malaysia (UPM) !!! Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam!!!

Saya nak nasihatkan kalau ada saudara kita terminum 'Holly Water'.

Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City . Dijampi oleh paderi termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu. KALAU
TERMINUM, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 Qul 1x, dan Selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi..

InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan. insyaAllah!! !

p/s: di ambil dari satu email yang difwdkan kepada saya.

Pada pendapat saya, memang pendekatan mereka telah sampai ke depan pintu-pintu umah kita, kerana mereka tau cara itulah yang terbaik kerana terbukti kejayaannya melaui apa yang dilakukan oleh Baginda s.a.w. Berwaspadalah terhadap org yang mengetuk pintu umah kita tanpa memberi salam terlebih dahulu.
Back to top Go down
Shukri
Admin
Admin


Male Number of posts : 211
Age : 35
Location : Bumi Allah
Humor : Tiada Hum0R Dalam DiriKu
Registration date : 2008-10-23

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2008-11-04, 16:56

Xde Undang2 Sal Murtad ni.
Patut Malaysia kena buat Undang2.
pale

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://Shukri.Com.My
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-19, 13:38

TUBUHKAN SEGERA NEGARA ISLAM - SISTEM KHALIFAH ISLAM LEBIH BERIBAWA
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: siapa pilihan kita utk ganti MB skrg?   2009-04-25, 23:47

siapa pilihan kita utk ganti MB skrg?

kita mengundi la...
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-26, 09:35

Holass..
ngundi jangn duk ngundi..
Hancurkan BN..
KUburkan BN

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Orang Lama
Active User
Active User


Number of posts : 24
Registration date : 2009-04-23

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-26, 13:42

aku dengo gok org kapong cakak bab mad said...bala sebak dia beno idrih jusuh biarkn

geng dia roboh masjik buja. aku dok akan lupe bende tu....


dosa beso kata tok guru kite pakoh umno...dapat sahang roboh sejik.
Back to top Go down
Orang Lama
Active User
Active User


Number of posts : 24
Registration date : 2009-04-23

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-26, 13:44

aku benci tengok muka idrih jusuh dengang mad said..
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-26, 14:08

mat said ni berat nanang..
jenis dokleh tadbir negeri..
ade ke pemandu Ambulans.. leh jd pengarah
syarikat GLC( sebuah anak syarikat kerajaan negeri)
dok ke Boodo

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-27, 16:12

tapi dengo2 org bagitahu...jumpa mat said naik kete dengan Hj. Wahid Endut...
ada politik baru ke......

ni rasa nak jumpa MP KT minta sumbangan ke DT ni....ust. hamid, minggu ni kita jumpa...
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-27, 16:14

kalu drive ambulan dah dpt yg atas skali dlm ank syarikat negeri...

rasanya kalu admin mitok lagi dpt jawatan exco trg...kemah DT....hehe jgn maroh...
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-28, 09:45

lak mUNG ..
hahahahah
sakit taya

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-29, 10:36

admin, tgk la ambe wak tajuk baru tu....hehehe
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-29, 10:40

tapi bukan tajuk driver ambulan la...hehe
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-29, 12:10

hoh gitu laaa,,
baru ade kemajuan

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-29, 12:24

admin, ambe wak iklan dlam blog. kita nak cari sorg jurugambar setiap kali ada
program...

masalah kita jika tak dok jurugambar mcm program sekoloh hari tu...
tertekan jugak ambe bila tak dok org nk ambik gambo.....

demo ambil la sape2 yg sudi nk jd juru gambao kita...
kita suruh dia jumpa kita skali..
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-29, 12:25

admin, ambe wak iklan dlam blog. kita nak cari sorg jurugambar setiap kali ada
program...

masalah kita jika tak dok jurugambar mcm program sekoloh hari tu...
tertekan jugak ambe bila tak dok org nk ambik gambo.....

demo ambil la sape2 yg sudi nk jd juru gambao kita...
kita suruh dia jumpa kita skali..
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-29, 12:48

admin, kosong je.....admin pun cepat sgt kluar...baru nak jiwa dgn admin...
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-29, 12:48

nak letak gambar mcmne admin?
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   2009-04-29, 12:49

jgn marah lagi admin, ambe cari dulu...hehe Embarassed
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Murtad Pedulikah Kita !!   Today at 04:03

Back to top Go down
 
Murtad Pedulikah Kita !!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Kita will be coming to Excel CS at JCube on 1st October 2011
» A-ano.... K-konichiwa... watashi no namai wa... K-kita desu

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Welcome To Forum :: LAIN² :: Isu-isu Semasa-
Jump to: