HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» tentacle hentai theme tentacle hentai thumbs
2011-08-04, 12:06 by Guest

» unlock iphone 4 3w
2011-08-04, 04:08 by Guest

» гинекологические инструменты
2011-08-03, 21:46 by Guest

» inition co uk cheap tramadol
2011-08-03, 16:26 by Guest

» leannaMaypemn
2011-08-03, 07:47 by Guest

» Gary Ablett Drug Scandal
2011-08-02, 08:10 by Guest

» increase backlink backlinks service
2011-08-01, 08:29 by Guest

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
2011-07-31, 15:48 by Guest

» BUY TRAMADOL - 30 tabs / $42 BEST PRICE! @ecoMeds - U.S. Pharmacy!!
2011-07-31, 04:27 by Guest

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 12 on 2012-02-24, 20:26
Top posters
Shukri
 
Presiden
 
Admin
 
palerkain
 
Orang Lama
 
abglong
 
Mohd Khairul Mohd
 
ummu_iyas
 
nadisyabab
 
Poll

Share | 
 

 Sembang jgn x sembang..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Sembang jgn x sembang..   2009-04-22, 12:07

Hah Sembang laaa sampai muntah..
alien No

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
palerkain
Active User
Active User


Male Number of posts : 44
Location : behira,egypt
Humor : sahlabb
Registration date : 2009-04-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-22, 12:55

erkk..xkan sampai termuntah nyer..setakat sembang kosong nih..kalu sembang duk kedai pastu makang banyok2 rasse gok nok muntoh..hahaha
jupe mu dinung!
Back to top Go down
Orang Lama
Active User
Active User


Number of posts : 24
Registration date : 2009-04-23

PostSubject: boss...   2009-04-23, 11:10

bagi la se tajuk yang boleh kita bincang....kalu cerita tentang Darul Taqwa masa kecik2 sedap jugok....

bila PLPDT nak wak program?
Back to top Go down
Orang Lama
Active User
Active User


Number of posts : 24
Registration date : 2009-04-23

PostSubject: boss   2009-04-23, 11:12

PLPDT skrg dah ada Majlis Syura.....

Mcm dalam PAS la pulok.....kalu boleh letak la gambar....
Back to top Go down
Orang Lama
Active User
Active User


Number of posts : 24
Registration date : 2009-04-23

PostSubject: Yuran....   2009-04-23, 11:18

Tadi alrozi bangkit tentang yuran....

betul jugak, yuran kita sikit ssangat RM2 setahun.....tp nak ke org bayar kalu byk2?

just Cadangan la.....buat la sebulan RM1 pastu wakil kutip...okey tak?

President boleh try buat skali... Very Happy
Back to top Go down
palerkain
Active User
Active User


Male Number of posts : 44
Location : behira,egypt
Humor : sahlabb
Registration date : 2009-04-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 11:53

aiii..mcm baru sdh meswarat jer exco plpdt ni..xajak pun palerkain masuk etek..
hihihi..bagus la kalul meswarat sokmo
hidup la tuh plpdt..insyaAllah
Back to top Go down
Orang Lama
Active User
Active User


Number of posts : 24
Registration date : 2009-04-23

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 11:58

Iri Hatiku Melihat Kecekalanmu


Sumber: http://episodeperjuangan.blogspot.com/2009/04/kenangan-juang-bersama-ayah-chik.html
Kenangan Juang Bersama Ayah Chik

Assalamualaikum , salam perjuangan terlebih dahulu saya hulurkan buat Ayah Chik semoga senantiasa dikurniakan taufiq dan hidayah , jua ketabahan jiwa yang tinggi dan mantap dalam memimpin sebuah bahtera perjuangan yang besar meredah samudera luas dan buas .

Saya memohon maaf berbanyak maaf jika kenangan on line ini mengganggu penumpuan Ayah Chik dalam mengemudi bahtera saat laut kian bergelora dan gelombang kian mengganas .

Saya yakin , melalui susur galur pentarbiyyahan yang pernah dilalui oleh Ayah Chik pula berbekalkan pengalaman yang luas sebagai seorang pejuang yang tidak pernah penat dan lelah mengharungi cabaran , rintangan dan halangan di sepanjang jalan , Ayah Chik cekal menghadapi apa jua situasi sukar .

Biarpun kini wajah dan jasad Ayah Chik semakin dimamah usia namun jiwa kental dan hati waja seorang pejuang yang diamanahkan oleh ummah untuk menjulang panji syariah masih terserlah . Pastinya semangat Ayah Chik tidak akan luntur apalagi mundur hanya kerana kedengaran dentuman petir dan kilat di langit , kerana sebelum ini sudah biasa basah dihujan dan goyang diribut .

Saya telah mengikuti dari dekat perjuangan Islam yang digerakkan oleh Ayah Chik sejak tahun 1984 , sedang tika itu saya hanyalah seorang murid bertatih baca alif , ba , ta di tingkatan 2 sekolah menengah kebangsaan . Setiap hujung minggu saya akan ke pekan sehari untuk membeli kaset ceramah Ayah Chik dan Ayah Ziq [ Tok Guru Nik Aziz ] yang diterbitkan oleh Pustaka Jihad [ kalau tidak silap saya ] .

Amanat Hj. Hadi

Tidak perlulah saya meriwayatkan kisah yang sedia diketahui umum . Cuma apa yang saya mahu kenangkan kembali ialah bagaimana Ayah Chik telah membawa satu gelombang kebangkitan Islam dengan meletakkan PAS sebagai sebuah Gerakan Islam yang benar - benar menepati piawaian sebuah gerakan Islam yang tulen .

Bergandingan dengan Al Marhum Tuan Guru Hj Yusuf Ar Rawa , Al Marhum Tuan Guru Hj. Fadhil Noor dan Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz Nik Mat , Ayah Chik mara memobilisasi kesedaran rakyat yang bermula dengan pemantapan aqidah perjuangan mereka .

Amanat Hj Hadi menjadi popular malah seluruh markaz PAS ketika itu akan menyimpan amanat tersebut di dalam frame tergantung di dinding . Bermula dari mak cik dan pak cik di kampung dan desa hinggalah kepada ikhwah dan akhawat mahasiswa university mula menyahut seruan jihad ke arah mendaulatkan Islam di atas tanahair tercinta .

Nabi Hadi dan Nabi Fadhil

Ayah Chik gigih ke serata negeri memenuhi undangan membelah kubu kuat UMNO yang berserakan di seluruh negara . Membangkitkan kesedaran , menyemarak semangat juang , membekalkan ilmu , menambah ahli serta cawangan dan menggerakkan jentera parti di semua peringkat agar aktif mendepani cabaran faham sekular yang dibawa oleh UMNO dan BN .

Melihat sambutan luar biasa rakyat dari seluruh negara terhadap dakwah Ayah Chik bersama PAS , akhirnya Ayah Chik dan Al Marhum Tuan Guru Fadhil Noor difitnah oleh UMNO dan BN kononnya mereka berdua [ Ayah Chik dan Ust Fadhil Noor ] akan menjadi nabi Melayu menjelang usia 40 tahun . Fitnah ini terpampang di dada - dada akhbar . Ya ... saya masih ingat !

Nyata segalanya tidaklah melemahkan semangat Ayah Chik untuk terus menongkah cabaran . Melalui Kuliah pagi jumaat dan Khutbahnya di Masjid Rusila , Ayah Chik membina fikrah Islami yang syumul dikalangan ahli yang rata - rata belum jelas hala tuju perjuangan mereka . Suara mimbar Rusila terus bergema menguasai ruang udara , membentengi ummah dari wabak sekular yang disebarkan oleh UMNO dan BN .

Masjid Rusila menjadi pangkalan kebangkitan Islam ketika itu . Nama Masjid Rusila terus masyhur ke serata dunia serentang dengan kehebatan al Qum di zaman pemerintahan Khomeini. Malah para pemimpin Gerakan Islam di peringkat antarabangsa lebih mengenali Rusila berbanding Taman Melewar pada waktu itu .

Seangkatan dengan kemasyhuran Masjid Rusila ialah Masjid Pulau Melaka di Kelantan yang di pimpin oleh Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz Nikmat .

Bertolak dari dua masjid inilah , bersama sentuhan 2 Tok Guru [ Ayah Chik dan Ayah Ziq ] , sinar Islam terus memancar menerangi kegelapan ummah . Sehingga kini , hampir tidak kedengaran lagi mereka yang berani mengatakan politik suku agama suku sebagaimana sebelumnya , kalimah ini senantiasa meniti di bibir pemimpin UMNO dan BN .

Ayah Chik juga dinobatkan sebagai ulama' bertaraf antarabangsa . Sebaris Dr Yusuf Al Qaradhawi , Qadhi Hussein , Mehdi Akif , dan lainnya dalam menganggotai majlis Gerakan Islam antarabangsa , Majlis Pembebasan Al Quds dan Majlis Taqrib Mazahib di peringkat antarabangsa .

Tentu sahaja air tangan Al Marhum Mujahid ulung Said Hawa rhm ini benar - benar menjadi , bak mutiara buat ummah sepanjang zaman khasnya bagi ummat Islam di blok Nusantara ini .

Jauh Ayah Chik meniti ranjau , sehinggalah kini Ayah Chik diamanahkan sebagai Presiden PAS . Al Marhum Yusuf Rawa dan Al Marhum Ustaz Fadhil telah lama meninggalkan kita semua . Kini tinggal Ayah Chik bergandingan dengan Ayah Ziq memimpin parti .

Malang cabaran mutaakhir ini ternyata lebih liar dan cukup menguji ketahanan kepimpinan 2 Tok Guru ini . Namun saya doakan agar mereka terus diberikan kekuatan luar biasa bagi menyerap segala tekanan dan terus gemilang memacu perjuangan yang masih jauh destinasinya .

Ayah Chik , usahlah resah dan risau biarpun diluar sana kedengaran suara kritikan keras ke atas gaya dan cara kepimpinan Ayah Chik . Bagi saya , mereka berhak untuk melahirkan rasa tidak puas hati selama mana masih dalam frame akhlak dan adab berbeza pandangan . Segala kritikan boleh diambil secara positif untuk muhasabah dan sempadan dalam gerakkerja kita memimpin perjuangan ini .

Selama Ayah Chik benar dan ikhlas memimpin perjuangan ini , saya sangat yakin pertolongan Allah swt akan senantiasa mengiringi perjuangan dan kepimpinan Ayah Chik sementara anak - anak buah yang dididik sekian lama akan terus mengantar doa restu mereka agar Ayah Chik sabar dan tabah seterusnya dipelihara oleh Allah swt .
Back to top Go down
Orang Lama
Active User
Active User


Number of posts : 24
Registration date : 2009-04-23

PostSubject: boss...   2009-04-23, 12:00

pale kain, online ke tu....

perkenalkan diri dulu....dulu sebelum gi mesir balajr DQ ke atau KUDQI?
Back to top Go down
palerkain
Active User
Active User


Male Number of posts : 44
Location : behira,egypt
Humor : sahlabb
Registration date : 2009-04-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 12:08

online je ni..tapi nk kuor dh..nk wat kije sikit.
lain kali ade mase kite takruf..add skype xper..nih id=== orangbuhaira
Back to top Go down
palerkain
Active User
Active User


Male Number of posts : 44
Location : behira,egypt
Humor : sahlabb
Registration date : 2009-04-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 12:19

sepatutnyer cerite ayah chik dan ayah ziq tuh comel letok kat motivasi dan variasi.
kat nih ntuk sembang2 kosong yang kurang ade pekdah..mcm adop pekdoh teruh arr lbh2 kurang..hihi
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 12:47

ha bagus paler kain..
ambe leh letok deme mod ni. kat topik sembang ni..
tahniah anda telah terpilih

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Admin   2009-04-23, 14:28

Admin, ambe sent dah email ke admin carta organisasi..
kalu admin nak jumpa mlm ni kat markaz tarbiyyah PLPDT (umah Adik ru kite) leh la,
ambe balik ptg ni.
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 14:33

ok leh je.. bila nok jupe tu..

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 14:38

doh picture nyer mane?

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Admin   2009-04-23, 14:43

gambar tak edit lagi ada dlm laptop ambe.
tapi gambar lelaki je. nnti ambe minta dgn AJK segera.
Jumpa dlm pukul 10.30 la kat umah adik ru
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Admin   2009-04-23, 14:45

ri, balik keje pukul berapa?
ambe nak balik trg dah ni...apa2 meseg deh..
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 14:51

urm balik keja lewat ptg ni..
molek kite jupe mlm ni laaa
ke gane?

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Admin   2009-04-23, 14:57

bereh je Boss.....pukul 10.30 atau pukul 11 malam..umah ust. nasaruddin tontowi deh...
pahtu kita gi tgk2 budak kat proram lalu...
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 15:30

insyaAllah pirat

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-23, 15:30

lelaki?
bakpe org puang dokleh letok eh..
pale

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: gambar   2009-04-24, 15:49

Assalamualaikum

semua AJK PLPDT harap dapat hantar gambar kepada :

wakil muslimeen :

Ustaz Wan mohd Nasiruddin (markaz tarbiyyah PLPDT batu 6) : 019-9570032

wakil muslimat :

Ustazah Asma' binti Muhammad : 019-9183981

Ustazah Sujaihah bin Isa (sek. Darul Taqwa) : 013-9571537

harap dapat bg kerjasama kerana admin hendak update dan edit carta secepat mungkin
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: to all visiters   2009-04-24, 15:50

kita taaruf deh.

saya shahril alim
asal batu 6
skrg ngajo budak2 kaw. batu 7

minta palekain, orang lama, abg long dll taaruf
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Male Number of posts : 108
Age : 41
Location : Berpijak Dibumi Nyata
Registration date : 2008-10-22

PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   2009-04-25, 09:40

ambe shukri..
generasi kedua DARUL TAQWA..
duk Batu 6 skang duk Teluk Pasu I love you

_________________

Takot Risiko? Usah Bicara Perjuangan
Back to top Go down
http://plpdt.2forum.biz
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: jom kitaa taaruf   2009-04-25, 23:02

nak tanya admin,
dengo nak tambah cawangan sorg lagi.....betul ke?
hebat tu....nak tahu jugak petua org lama...
Back to top Go down
Presiden
Admin
Admin


Male Number of posts : 162
Age : 32
Location : Dungun
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: jom kitaa taaruf   2009-04-25, 23:04

yg lain, leh taaruf sini....

saya dah mulakan...

abg admin pun dah keluarkan diri, ramai adik2 dak kenal....kena tubuh kelab penyokong Admin ni...hehe
kalu isteri ada 3, bagitahu la nama sorg2, biar jd pemangkin pada adik2...
rasanya admin sembuh dah dari penyakit TB..hehe...support admin....

jom kitaa taaruf

nama,
asal,
skrg duk mane,
thn habis DT,
no. utk Persatuan contact..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Sembang jgn x sembang..   Today at 04:04

Back to top Go down
 
Sembang jgn x sembang..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Welcome To Forum :: LAIN² :: Sembang² Kosong-
Jump to: